Jordbær protein smoothie

En jordbær protein smoothie er en af mine favorit morgenmad opskrifter. Den smager rigtig godt, er utrolig sundt og er nemt at lave.

Jeg vågner typisk ved 6 tiden hver morgen, og her starter jeg dagen med at drikke et stort glas vand(500 ml). Jeg laver så typisk derefter en jordbær protein smoothie eller havregryn og æg.

Jordbær protein smoothie ingredienser

Her er en gennemgang af ingredienserne i min jordbær protein smoothie. Ingredienserne er 100 g frosne jordbær, 1 banan, 80 g havregryn, 25 g peanutbutter, 30 g whey 100 proteinpulver med chokolade og ca 500-600 ml mælk. Jeg putter alle ingredienserne i en blender, hvor jeg så blender indtil smoothien er blød og lækker.

Du kan tilføje lidt mørk chokolade, hvis du vil have flere antioxidanter i din smoothie. Mørk chokolade hjælper også med øge din forbrænding og beskytter dig mod sygdom.

Du kan også tilføje 1 ekstra banan, hvis du godt kan lide smagen af bananer. Frosne hindbær og frosne blåbær kan du også blande i smoothien.

Du behøves ikke at tilføje proteinpulver – det er bare sådan jeg plejer at lave den, da jeg træner meget. Du kan sagtens bruge proteinpulver med andre smage.

Hvis du er på jagt efter flere kalorier, kan du tilføje lidt olie til din smoothie.

Før og efter træning jordbær protein smoothie

Denne smoothie er rigtig god at bruge før eller efter træning. Den er massere af proteiner + gode kulhydrater og sunde fedtstoffer. Den indeholder alt hvad din krop skal bruge i forbindelse med hård træning. Jeg drikker nogle gange denne smoothie 1 time til 30 minuter før træning. Andre gange drikker jeg den lige efter træning.

Jeg har lavet skrevet et indlæg om hvordan jeg holder mig sund, som du er velkommen til at læse.


Skriv et svar